Allmänna MF Årsunda logo
Allmänna MF Årsunda
Motorsport
Information om kommande migrering av föreningar, anläggningar och banor i GoBraap.
2026-06-11 16:02

Hej,

Som en del av Svemos fortsatta arbete med införandet av GoBraap kommer vi nu att påbörja uppläggningen av samtliga föreningar i systemet.
I samband med detta kommer även föreningarnas anläggningar och banor att läggas upp.

Arbetet genomförs manuellt av Svemos kansli och kommer att pågå successivt under den kommande perioden.

Tillsammans med detta utskick bifogas även GoBraaps aktuella prismodell för de föreningar som vill bekanta sig med de tilläggstjänster som finns tillgängliga.

 

För föreningar som redan använder GoBraap

Föreningar som redan finns i GoBraap kan komma att upptäcka att namn på anläggningar och banor förändras. Vi ber er att inte ändra dessa namn.

Anledningen är att Svemo arbetar för att skapa en enhetlig nationell struktur för anläggningar och banor.

Detta gör det enklare för förare, funktionärer och föreningar att hitta rätt och förstå begreppen oavsett var i landet verksamheten bedrivs.

Det är viktigt att känna till att inga funktioner eller någon historik kommer att försvinna till följd av dessa förändringar. Eventuella justeringar gäller endast namngivningen.

 

GoBraap blir gemensamt systemstöd för alla föreningar

Övergången till GoBraap är ett centralt förbundsbeslut och omfattar samtliga föreningar inom Svemo.

Från och med 2027 kommer GoBraap att vara en central del av Svemos verksamhetsstöd.

Föreningar som inte finns upplagda i systemet kommer bland annat att sakna möjlighet att hantera anläggningar och banor samt riskera att deras medlemmar inte kan lösa licenser.

 

Vad behöver föreningen göra nu?

Just nu behöver ni inte göra någonting.

Under augusti kommer Svemo tillsammans med distrikten att påbörja onboarding av föreningarna.

Representanter från både Svemo och GoBraap kommer att genomföra informations- och utbildningstillfällen runt om i landet för att ge föreningarna de bästa förutsättningarna att komma igång.

Ett schema för dessa tillfällen kommer att skickas ut så snart samordningen med distrikten är klar.

För de föreningar som inte har möjlighet att delta på plats kommer det även att finnas möjlighet att medverka digitalt.

Mer information om detta kommer längre fram.

 

Dialog kring införandet

Om er förening ser hinder eller särskilda utmaningar med övergången till GoBraap, eller om ni planerar att avsluta verksamheten inom en överskådlig framtid, ber vi er kontakta Linda Lindkvist, System- och digitaliseringsansvarig senast den 18 juni 2026.

Det är viktigt att Svemo får kännedom om eventuella förutsättningar som kan påverka införandet så att vi tillsammans kan hitta den bästa vägen framåt.

 

Kostnad

Svemo står för kostnaden för GoBraaps grundfunktionalitet.

Föreningar betalar endast om de väljer att använda systemets betalfunktioner eller andra tilläggstjänster som erbjuds av GoBraap.

Föreningar som idag använder andra system för medlemshantering kan fortsätta göra det, förutsatt att systemen synkroniserar med Idrottsarenan.
GoBraap hämtar därefter informationen via Idrottsarenan.

 

Har ni frågor är ni välkomna att kontakta Svemos kansli på kansli@svemo.se

 

Motorcykel
Medlemsavgift
2026-03-22, Motorcykel

Se till att betala in medlemsavgiften innan säsongen börjar. Den ska vara betald innan man kan lösa licens inför tävlingen. Aviseringen ligger på din mail.

Byte av E-postadress till AMF Årsunda
2025-11-27

Vi byter E-postadress från 1 december

Tar bort amfarsunda@telia.com

Den nya e-posten  amfarsunda@gmail.com

Motorcykel
Endurobanan
2025-05-06, Motorcykel

Endurobanan är en avgiftsbelagd bana,alltför många åker i banan utan att betala.Det siter en QR-kod på staketet där ni kan Swisha 140 kr per gång.

Banan kostar i underhåll för att ni ska kunna åka där, om det inte kommer in några pengar måste vi tyvärr lägga ner banan för gott. Vi får utvärdera efter den här säsongen, så får vi ta ett beslut då.

 

mvh/ AMF Årsunda / Styrelsen

Medlemsmöten
2025-05-06

För ett antal år sedan fanns det medlemsmöten, men det kom allför få på mötena, det var bra vi i styrelsen i stort sett. Så vi tog bort medlemsmötena av den anledningen.

Nu vill vi försöka igen att ha medlemsmöten för våra medlemmar,sista måndagen i varje ojämn månad.

 

 

mvh/ Styrelsen

Nu är vi på gång med ny sträckning av crossbanan
2024-11-06 19:06
klicka på bilden för större

Etapp 1 av ombyggnad av crossbanan är på gång. Vi kommer att flyta en slinga till det nya området. Anledningen är att folkrace vill få bort målkurvan för en rakare målgång av säkerhetsskäl. MC sektionen har nu alla möjligheter att göra nårgot bra av det nya området etapp 2. Om allt går som det är tänkt ska etapp 1 vara klar till nästa säsong.

Motorgården
Det gick åt mycket gummi
2024-06-16, Motorgården
Från Burn tävlingen l
 
Gestrikefestivalen Folkrace
2023-05-29
klicka för större bild

Vinnarna i Gestrikefestivalen

 

Linus Uhr vann Junior klassen

Peter Hagström vann Veteran klassen

 

Janne Eriksson blev tvåa i Veteran klassen

 

Övriga Finalister (klicka här)

Årsunda Motorgård
2023-04-04

Nu är vi i gång med projektet för motorintresserade ungdomar i Årsunda . Vi har haft 4-5 träffar och vi är glada och stolta över de fantastiska killar och någon tjej som varit med hittills. Nu ligger fokus på marknadsföring och att skriva ansökningar mm. Vi har fått en plats på Sandvikens motorsalong, Sandvikens MK som arrangerar bjussar på den platsen så dem tackar vi så mycket. Vi har också planer på en bil/a-traktorträff i sommar. I övrigt träffas vi en gång i veckan och diskuterar hur verksamheten ska utformas. AMF Årsunda.

Nyheter från våra grupper
Bilsport, 06/06 20:53 
Bilsport, 30/05 19:20 
Bilcross / Autocross, 16/05 22:41 
Bilsport, 16/05 22:34 
Bilsport, 16/05 16:25 
Hjärtstartare i Klubblokalen
Motorgårdens Samarbetspartner
Facebook Motorgården